منبع تغذیه بی وقفه UPS

یو پی اس سرنام عبارت Uninterruptible power supply بوده و به معنی منبع تغذیه بدون وقفه است.

این دستگاه عموما در مجاورت رایانه و دیگر وسایل برقی قرار گرفته و در صورت بروز اختلال در ولتاژ ورودی برق شهری و یا قطعی کامل ، شرایط لازم برای ادامه‌ی روند دستگاه را برقرار می‌سازد. در واقع جایگاه منبع تغذیه بی وقفه بین برق شهری و دستگاهی است که برق مصرف می‌کند و علاوه بر نرمال‌سازی جریان برق از آسیب به دستگاه‌ها و تجهیزات حساس جلوگیری می‌کند. از آنجا که تجهیزات آزمایشگاهی عموما گران قیمت هستند و نیز نتایج خروجی آنها به واسطه تغییرات جریان الکتریکی دچار خطا میگردد لذا استفاده از UPS بسیار مهم و حیاتی است.

انواع یو پی اس

استانداردها ، انواع مدل این دستگاه  را از لحاظ فناوری و معماری ساخت به ۳ دسته‌ی کلی تقسیم کرده که می توانید
در این بخش انواع این سیستم ups را با توضیحات کامل هر مدل به صورت کامل مطالعه نمایید و با آنها آشنا شوید.

  • مدل آفلاین (OFFLINE)
  • مدل آنلاین (ONLINE)
  • انواع مدل لاین اینتر اکتیو (LINE INTERACTIVE)

یو پی اس آفلاین

کارکرد نوع آفلاین به این صورت است که دستگاه‌های مصرف کننده به طور مستقیم به برق شهری متصل می شوند. اما نقش این دستگاه حیاتی در این میان چیست؟ انواع آفلاین تنها زمانی فعال می‌شوند که برق دچار قطعی شود. در این حالت منبع تغذیه دستگاه مصرف کننده از یو پی اس تغذیه کرده و به کار خود ادامه می‌دهد. بنابراین اگر هدف ما از خرید آن  استفاده از ویژگی تامین برق بی وقفه است آفلاین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. با این حال نوع آفلاین کیفیت قابل قبولی برای توان خروجی نداشته و به همین خاطر تولید آن محدود شده است.

یو پی اس آنلاین

اگر قصد شما از خرید منبع تغذیه بی وقفه علاوه بر تامین برق بی‌وقفه ، دریافت توان خروجی مناسب هم هست ، نوع آنلاین پیشنهاد می شود. در انواع آنلاین علاوه بر شارژ باتری و تامین بی وقفه‌ی برق ، بخش اینورتر در هر زمان فعال بوده و توان خروجی را فراهم می‌سازد. به طور جزئی تر جریان برق شهری توسط یک رکتیفایر به جریان مستقیم تبدیل می‌شود. سپس توسط بخش اینورتر به جریان متناوب تبدیل شده و آماده‌ی ورود به دستگاه مصرف کننده می‌شود. این کار به این خاطر انجام می‌شود تا حفاظت بیشتری از دستگاه مصرف کننده از لحاظ ولتاژ ورودی صورت گیرد.

تکنولوژی لاین اینتر اکتیو

پیشرفته ترین نوع UPS میباشد و در این تکنولوژی اینورتر همواره روشن است و تا زمانی که ولتاژ ورودی
در بازه‌ی معمول است به شارژ باتری می‌پردازد. اما به محض این که ولتاژ ورودی از بازه‌ی معمول
و مجاز خارج شود ، توان خروجی یا برق وارد شده به مصرف کننده از باتری های منبع تغذیه بی وقفه
تامین می‌شود تا آسیبی به دستگاه وارد نشود. از لاین اینتراکتیو بیشتر در تجهیزات شبکه ها استفاده می‌شود.

هنگامی که شما با داده‌های حساس سروکار دارید و یا این که نمیخواهید نوسانات برقی به تجهیزات گران قیمت شما آسیب برساند ، یو پی اس مهم‌ترین نقش را در تجهیزات جانبی شما بازی خواهد کرد. بنابراین اگر شما هم شرایط مشابه با وضعیت بیان شده دارید، ضروری است که حداقل اطلاعات کمی از آن داشته باشید. چرا که خرید و تهیه آن بدون داشتن اندک آگاهی می‌تواند منجر به خرید ناموفق و در نهایت ضرر شود. شما باید بدانید که ups چیست ، چه برندهایی دارد و انواع آن کدام است تا بتوانید بهترین آن را برای خودتان برگزینید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که حتما چند دقیقه ای را برای خواندن این مقاله صرف کرده و از این مشاوره رایگان شرکت فاطرشیمی نگارفناور با شماره 02144020118 برخوردار شوید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

× پشتیبانی آنلاین