طراحی و اجرای سکوبندی آزمایشگاه

بدون شک یکی از مهمترین مراحل تجهیز یک آزمایشگاه مرحله سکوبندی و میزبندی آن بوده و بدیهی است رعایت اصول ایمنی، فنی و زیبایی، در طراحی و ساخت این دسته از تجهیزات موجبات ارتقاء سطح کیفی، افزایش راندمان و بهره وری در عملکرد آزمایشگاه ها را فراهم خواهد ساخت.

اجرای پروژه های متعدد و موفق در سطح کشور بویژه در حوزه های مختلف نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، روغن سازی، داروسازی، دانشگاهی، تحقیقاتی، مواد غذایی، صنایع فولاد برند فاطرشیمی را در جامعه آزمایشگاهی کشور مطرح نموده است. شرکت مهندسی فاطرشیمی با اتکاء به خلاقیت و نوآوری، پرهیز از شیوه های قدیمی و سنتی مرسوم در ساخت و تولید فرنیچر و هودهای آزمایشگاهی و نیز تعامل نزدیک و سازنده با بزرگان صنعت آزمایشگاهی جهان روز به روز بر کیفیت محصولات خود می افزاید.
پروژه های میزبندی، سکوبندی و کابینت بندی آزمایشگاه (فرنیچر مدرن و تخصصی آزمایشگاهی) مشتمل بر گروه های اصلی ذیل می باشد:

سکوبندی آزمایشگاه

شرکت مهندسی فاطرشیمی نگارفناور یکی از برندهای مطرح و معتبر در حوزه تجهیز آزمایشگاه و نیز تولید فرنیچر تخصصی آزمایشگاهی در ایران می باشد. این شرکت با بهره گیری از کادری مجرب، ماشین آلات پیشرفته صنایع چوب و فلز و همچنین با استفاده از مرغوبترین متریال و ملزومات اروپایی، تولید انواع میز و سکوهای آزمایشگاهی را با ارائه طرح های کاملا جدید، نوآورانه و نیز پرهیز از تکرار مدل های قدیمی رایج در دستور کار خود دارد. همچنین علاوه بر تولید انواع کابینت، میز و سکوهای آزمایشگاهی، یکی از مهمترین و معروفترین محصولات تخصصی این شرکت هود شیمیایی (فیوم هود) مجهز به سیستم کنترل هوشمند مکش بوده که با رعایت الزامات فنی استاندارد ASHRAE 110 تولید و روانه بازار می گردند.

ویژگی های سکوهای آزمایشگاهی فاطرشیمی
از آنجائیکه محیط های آزمایشگاهی به جهت وجود انواع مواد شیمیایی از یک سو و از سوی دیگر انجام آزمایشات متعدد فیزیکی و شیمیایی معمولا از استهلاک بالایی برخوردارند، لذا ساخت و تولید سکوهای آزمایشگاهی (سکوبندی آزمایشگاه) ملاحظات خاص فنی و ایمنی ویژه ای را می طلبد. به منظور دستیابی به این هدف، ویژگی های ذیل در ساخت و تولید محصولات این شرکت لحاظ گردیده اند:

– ساختار مدولار و زیبایی در طراحی و رنگ بندی
– برخورداری از سایز و ابعاد مطابق با استانداردهای آزمایشگاهی
– مقاومت قطعات در برابر پوسیدگی، عوامل شیمیایی و فیزیکی
– امکان تعمیرات آسان و جایگزینی قطعات معیوب
– امکان دمونتاژ و نصب مجدد در فضاهای دیگر
– دسترسی آسان به تاسیسات و شبکه های زیر بنایی
– امکان اتصال و نصب تاسیسات تخصصی
– امکان دفع و کنترل مناسب آلودگی ها
– امکان چیدمان دلخواه بواسطه وجود یونیت های پرتابل
– ایمنی بالا و راحتی کاربران

تجهیزات و ملزومات سکوبندی

در کنار تولید سکوهای آزمایشگاهی، تامین تجهیزات و لوازم مکمل نیز جزو خدمات این شرکت می باشد که همگی از برندهای معتبر اروپایی تامین شده و ضامن ارتقای کیفیت و ایمنی در آزمایشگاه ها میباشد. محصولات این بخش شامل موارد ذیل می باشد:

شیرآلات آزمایشگاهی

شیرآلات آزمایشگاهی مورد استفاده در پروژه های این شرکت از محصولات یکی از تولید کنند معتبر و صاحب نام اروپایی فر ایتالیا (TOF) می باشند. شرکت مهندسی فاطرشیمی نماینده فروش شیرآلات آزمایشگاهی  ایتالیا (TOF) در ایران می باشد.

این شیرآلات با توجه به نوع سیالی که از آنها عبور کرده  و کنترل می شود یا نوع کاربری آنها به گروه های اصلی ذیل طبقه بندی می شوند:

– شیرآلات آب
– شیرآلات مخصوص آب خالص (بدون یون)
– شیرآلات گاز (سوختی)
– شیرآلات هوای فشرده
– شیرآلات مخصوص خلاء
– شیرآلات گازهای تکنیکال

شیرآلات فوق با مدل های متنوعی قابل عرضه می باشند شامل:

– شیرآلات رومیزی (با خروجی یکطرفه و یا دو طرفه)
– شیرآلات رو شلفی و زیر شلفی (با خروجی یکطرفه و یا دو طرفه)
– شیرآلات مخصوص فیوم هود شامل شیر های کنترل و نازل های مربوطه
– شیر مخلوط آب سرد و گرم در مدل هاب رومیزی و دیواری

رویه مدرن فولادی ضد اسید با مینای پرسلن

این رویه توسط صفحات فولادی دی کربنیزه که توسط لعاب پرسلنی ویژه که خاصیت ضد اسیدی دارد به روش دو بار پخت (تحت حرارت دهی ۸۲۰ درجه سانتی گراد) پوشانده شده که سطحی صاف و صیقلی (بدون هیچ گونه خلل و فرج) و مقاوم در برابر مواد شیمیایی ایجاد می نماید. روغن ها، اسیدها، ید و لکه ها براحتی با استفاده از حلال های مناسب خود از روی این صفحات پاک شده بدون اینکه آسیبی به رویه وارد گردد. این رویه ها غیر قابل نفوذ در برابر حلال ها و پودرهای ساینده بوده و مقاومت خوبی نسبت به خش از خود نشان می دهند. جداره داخلی رویه ها توسط تزریق پلی اورتان با فشار بالا پر شده که مقاومت فیزیکی این رویه ها تضمین می نماید.

فواید و مزایا:

امکان تولید در مدل های لبه دار و بدون لبه (بر اساس سفارش)
مقاوم در برابر اسیدها، اشعه UV
طول عمر مفید بالا
یکپارچگی و صاف و صیقلی بودن سطوح
نظافت و تمیز کردن آسان
نسوز و غیر قابل احتراق
غیر سمی

رویه های میز ضد اسید آزمایشگاهی

این رویه ها با توجه به نوع کاربری آزمایشگاه و نیز نوع موادیکه در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد انتخاب می شوند.

عموما برای میزهای آزمایشگاهی استفاده از رویه های زیر پیشنهاد می شود:

– رویه های سرامیکی یکپارچه (سیستم سرام آلمان) با ابعاد بزرگ و ضخامت ۳۰ میایمتر
– رویه سرامیکی خارجی با سایز ۸۰ * ۸۰ با ضخامت ۱۰ میلیمتر بهمراه زیر سازی مناسب
– رویه های ضد اسید از جنس HPL با ضخامت ۱۹ میلیمتر سری Max-Resistance2
– رویه های از جنس صفحات استنلس استیل گرید ۳۰۴ و یا ۳۱۶
– رویه های ضد اسید پلیمری از جنس پلی پروپیلن (PP)

این شرکت از بهترین و مرغوبترین برندهای حال حاضر جهان در پروژه های خود استفاده می نماید. جهت مشاوره و انتخاب صحیح رویه های میزهای آزمایشگاه خود با این شرکت تماس حاصل فرمائید.

برند رویه های ضد اسید آزمایشگاهی اروپایی مورد استفاده فاطرشیمی:

– سیستم سرام آلمان (سرامیکی)
– لب استریم هلند (پلی پروپیلن)
– فاندرمکس اتریش (اچ.پی.ال / HPL)

رویه های ضد اسید HPL با کاربری آزمایشگاهی

اچ پی ال (HPL) مخفف High Pressure Laminate می باشد. صفحات HPL واقعی صفحاتی هستند که از بهم پیوستن لایه هایی از جنس سلولز با رزین های فنولیک در درجه حرارت بالا حدود ۱۸۰ درجه سانتی گراد و نیز قرار گرفتن در فشاری حدود ۸۰ بار تولید می گردند. لایه خارجی این صفحات نیز با استفاده از تکنولوژی خاص مقاوم سازی سطوح در برابر عوامل شیمیایی خورنده مقاوم می گردد. این ویژگی ها سبب شده که HPL در حال حاضر یکی از مناسبترین گزینه های مقاوم در برابر مواد شیمیایی بعنوان رویه های میزهای آزمایشگاهی و یا جداره داخلی هود های شیمیایی که همواره در تماس با مواد شیمیایی می باشند مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی هایی از قبیل مقاومت بالا , بی نیاز از شستشو , خاصیت ضد خش , مقاومت مکانیکی , مقاومت بالا در برابر آتش سوزی ,کارکرد آسان , نصب خشک ، خاصیت ضد باکتری و الکترو استاتیک از خواص فوق العاده این محصول به شمار می روند. مانند سنگ کدر نمیشود. مانند کامپوزیت کثیف نمیشود ، آتش نمی گیرد و نیازی به نظافت ندارد. مانند چوب ترموود نیازی به ریکاوری ندارد. مانند چوب پلاست دچار رنگ پریدگی نمیشود. محصولی بی نظیر و بدون رقیب ، فقط کافیست تا HPL را در آب جوش قرار داده تا متوجه صحت گفتار ما شوید.

مقاومت رطوبتی:
ورقه های H.P.L به علت تراکم زیاد در برابر آب و بخارآب مقاوم است ، ورقه ورقه نمی شود و ترک نمیخورد و در حالت غوطه ور در آب کمتر از ۶ درصد جذب رطوبت میکند و افزایش ضخامت ناشی از این جذب آب هم بسیار ناچیز است و کمتر از ۱۰درصد میباشد.

مقاومت حرارتی:
ورقه های H.P.L نسبت به شوک حرارتی مقاوم است و دمای خشک را تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد تحمل می کند . در برابر حرارت سیگار مقاوم است و اثری از آن باقی نمی ماند . ضریب انبساط خطی آن بسیار ناچیز است و تغییرات ابعادی در دمای بالا کمتر از ۳ درصد می باشد.

مقاوم در برابر الکتریسیته:
به دلیل استفاده از چسب رزین فنولیک در تولید فرمیکا (H.P.L ) در مقابل جریان الکتریسیته مقاوم است .

مقاوم در برابر مواد شیمیایی:
به دلیل استفاده از چسب رزین ملامین در سطح لایه ورقه های H.P.L در مقابل اسید ها مقاومت نسبتا خوبی را دارا می باشند. میزان مقاومت این صفحات برای اسیدها با درصد غلظت های مختلف متغیر بوده لذا می بایست به جدول مقاومت محصول و شرایط تست آن مراجعه نمود.

خش نا پذیری:
وجود لایه ملامینه نهایی در صفحات H.P.L عامل مقاوم شدن این صفحات در مقابل خش پذیری است.

مقاومت مکانیکی:
ترکیب مقاومت خمشی و قابلیت ارتجاعی سبب مقاوم شدن ورقه های H.P.L در برابر ضربه های وارده میگردد. از این رو در نمای ساختمان ، سطوح ورقه های H.P.L در مقابل فشارهای گوناگون از جمله فشار باد از خود عکس العمل خوبی نشان می دهد.

نکته مهم: هریک از رویه های میزهای آزمایشگاهی دارای محاسن و معایبی مختص به خود می باشند و برای کاربری خاصی تولید می گردند. بر خلاف نظر برخی فروشندگان که محصول خود را کاملا مقاوم در برابر کلیه عوامل شیمیایی، حلال ها، رنگ ها و … معرفی می نمایند، هرگز رویه ای را نمیتوان یافت که بطور صد در صد دارای مقاومت در برابر انواع عوامل شیمیایی و ضربات فیریکی باشد! لذا با در نظر گرفتن کلیه فاکتورها منجمله زیبایی، میزان مقاومت فیزیکی، شیمیایی، مقاومت در برابر رطوبت و آب، یکپارچگی و نیز قیمت در میان تمام گزینه های موجود می توان صفحات HPL (البته با گرید آزمایشگاهی) را یکی از مناسبترین رویه ها معرفی نمود. بدیهی برای برخی کاربردهای خاص که HPL در آنها ضعف دارد می توان رویه های دیگر را پیشنهاد نمود. کارشناسان این شرکت آمادگی دارند در خصوص انتخاب رویه مناسب برای آزمایشگاه ها بر اساس نوع کاربری آنها به خریداران محترم مشاوره دهند. ضمنا امکان تحویل نمونه رویه HPL قبل از خرید جهت انجام تست عملی نیز برای خریداران میسر می باشد. در این خصوص با کارشناسان بخش فروش فاطرشیمی تماس حاصل فرمائید.

از آنجائیکه کیفیت مهمترین اصل در تولیدات شرکت فاطرشیمی می باشد لذا در انتخاب مواد اولیه با کیفیت که ضامن رسیدن به این اصل می باشد بسیار حساس می باشیم. پس از سال ها تجربه، بررسی و امتحان رویه های HPL (گرید آزمایشگاهی) برندهای مختلف، محصولات تولیدی کمپانی های FunderMax (فاندرمکس اتریش) – Gentas (گنتاش ترکیه) و Trespa (ترسپا هلند) را در مقایسه با سایر برندها مقاوم تر و زیباتر یافتیم. در حال حاضر شرکت مهندسی فاطرشیمی صنعت در پروژه های میزبندی و سکوبندی آزمایشگاهی خود از اچ پی ال های بسیار باکیفیت این کمپانی ها با گرید آزمایشگاهی سری های: MaxResistance2 فاندرمکس اتریش یا G-Lab ترکیه و یا Toplab plus ترسپا هلند با ضخامت ۱۹ میلیمتر استفاده می نماید. این رویه ها یکی از گزینه های مناسب در کنار سایر رویه ها مانند رویه های سرامیکی یکپارچه سیستم سرام آلمان است که در ساخت محصولات فاطرشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت آشنایی بیشتر با رویه های HPL ضد اسید فاندرماکس، کاتالوگ فنی محصولات را توسط لینک ذیل دانلود فرمائید.

دانلود گالری تصاویر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

× پشتیبانی آنلاین