نرم افزار گوسین Gaussian

گوسین از جمله نرم افزارهای شیمی محاسباتی به شمار می رود که قادر به پیشگویی خواص مولکول ها و واکنش های آن ها

مانند رسم ساختار بهینه شده مولکول ها، انرژی پیوندی و مکانیسم واکنش ها، انرژی ساختارهای حالت گذار، اوربیتال های مولکولی و بارهای اتمی، الکترونخواهی و پتانسیل یونیزاسیون، طیف های IR و NMR، قابلیت پلاریزاسیون، پتانسیل‌های الکتروستاتیک و دانسیته الکترون، فرکانس‌های ارتعاشی و خواص ترموشیمیایی می‌باشد.

این نرم افزار نخستین بار در سال ۱۹۷۰ توسط پروفسور جان پاپل و تیم تحقیقاتی وی در دانشگاه کارنگی ملون با عنوان گوسین ۷۰ منتشر شد.

Gaussian یک نرم افزار شیمی محاسباتی می باشد و شیمیست ها برای محاسبات مولکولی و سنتز مواد آلی و معدنی و همچنین سینتیک از آن استفاده می کنند.
فلسفه تئوری Gaussian بر این پایه استوار است که مدل های تئوری باید برای همه سیستم های مولکولی با هر اندازه و نوعی به طور یکسان قابل اجرا باشند. مدل های شیمیایی در Gaussian  از ترکیب روش های تئوری با  مجموعه های پایه حاصل شده اند. نرم افزار Gaussian  قادر به پیش بینی خواص بسیاری از مولکول ها و واکنش ها می باشد.

محاسبات انجام شده توسط برنامه Gaussian بر روی سیستم ها می تواند مربوط به فاز گازی و یا محلول باشد و همچنین می تواند مربوط به حالت های پایه و برانگیخته باشد. بنابراین Gaussian  می تواند به عنوان ابزاری قوی برای بررسی مکانیزم واکنش ها، سطوح انرژی پتانسیل، انرژی های برانگیخته و … به کار رود.

برخی از قابلیت های این نرم افزار

  • محاسبه انرژی های مولکولی و ساختار مولکولی
  • بهینه سازی هندسه و مدلسازی واکنشهای شیمیایی
  • پتانسیل الکترو استاتیک و دانسیته های الکترونی
  • تحلیل حالت های برانگیخته مولکول ها
  • بهینه سازی خودکار ارتعاشات و یا انرژی های نقطه ای
  • اجرای بسیار سریع تر محاسبات فرکانس HF وDFT
  • و …

کینک دانلود:

Gaussian.09W.v7.0

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

× پشتیبانی آنلاین